بخشش در قرآن و راهنمایی برای مسلمانان

چهار گام به سوی بخشش و گذشت ebook
دانلود رایگان کتاب چهار گام به سوی بخشش و گذشت

بخشش باعث رهایی است

خداوند به مؤمنان امر می فرماید که ببخشند. خود خدا آمرزنده و بخشنده است و كسانی را كه به خاطر اشتباهات و اشتباهات خود یک و دیگران را می بخشند تأیید می كند. در قرآن چندین آیه در مورد بخشش وجود دارد. نه تنها با توجه به گناه انسان با خدا ، بلکه در مورد ارتباط همنوعان خود نیز که مطمئناً ازگناهان و اشتباه گریزان نیستند.

انسان ها با مزایا و معایب ساخته شده اند. مواقعی وجود دارد که انسان را غم و اندوه ، احساسات شدید و احساسات انفجاری کنترل می کند. او اینها را در سفر زندگی خود با اثرات بسیار مضر به سمت افراد دیگر هدایت می کند. همه اشتباهات به عمد انجام نمی شود و این از دست دادن کنترل اغلب خلاف او می رود. در نتیجه ، بعدا پشیمان می شود که در زمانهایی که کنترل خود را از دست داد بود، گفت و یا کرد.

این می تواند برای هر کسی اتفاق بی افتد. بنابراین هرکدام از ما باید در این زمینه تمایل داشته باشیم و هم در مال و هم دیگران. به این ترتیب ، وقتی احساس می کنیم که کسی کاری به ما نکرده است ، می توانیم اشتباهات خود را به خاطر ببخشیم و قلب خود را نسبت به دیگری سخت نکنیم ، بلکه به جای آن می خواهیم بخشش کنیم.

خداوند در قرآن فرموده است که ما باید انسانهای خود را ببخشیم ، مهم نیست که چقدر آنها به ما پریشان کده اند. همانطور که او گوید:

“و اجازه ندهید كه افراد فضیلت در میان شما و ثروتها قسم بخورند كه به یاری خویشاوندان خود و نیازمندان و مهاجران در راه خدا كمك نكنند ، و بگذارید كه آنها عفو و غفلت كنند. آیا دوست ندارید که خداوند شما را ببخشد؟ و خدا بخشنده و مهربان است. “(قرآن ، 24:22)

بنابراین ، هنگامی که خدا گناهان مردم را می بخشد ، حتی اگر در اقیانوس به اندازه کف وجود دارد ، چرا انسان ها هنوز هم می توانند نسبت به دیگران کینه و اندوه بکشند؟ آیا غم های شما را راضی می کند؟ آیا انتقام شما را آزاد خواهد کرد؟ نه. احساس انتقام مثل این است که شما یک زنجیره سنگین در اطراف خود داشته باشید. احساس قصاص و وسواس از قصاص خواهید کرد و خود را با نگرشی منفی و دلسوزانه به زندان می اندازید.

“و عذاب عمل شر ، شرى مانند آن است ، اما هر كس عفو كند و آشتى دهد – پاداش او از جانب خداست. در واقع ، او از ستمگاران دوست ندارد. “(قرآن ، 42:40)

بعضی اوقات ، به منظور جلوگیری از این که یک فرد متخاصم از صدمات بیشتر جلوگیری کنند ، باید با عدالت قانونی روبرو شوند. این امر ، زیرا این اقدام خودسرانه نیست ، می تواند تأثیر پیشگیرانه یا بازدارنده داشته باشد. با این حال ، این با عمل تلافی و انتقام جویی بسیار متفاوت است ، که تمایل به اوج گرفتن اوضاع و تحریک چرخه مضرات و اعمال ناشایسته دارد.

از آنجا که خداوند بخشش گر ، بخشایشگر و مهربان است ، خداوند پاداش بزرگی را برای کسانی که می خواهند ببخشند و کارهایی خوب انجام دهند ، انجام می دهد. خداوند در قرآن می فرماید: “و هر کس صبر و آمرزش داشته باشد – واقعاً این از مواردی است که [تصمیم گیری] را می طلبد.” (سوره آش-شورا 42:43)

لطفا کتاب الکترونیکی رایگان را با استفاده از یکی از لینک های موجود در این صفحه بارگیری کنید تا به شما دا در آمرزش بخشش کمک کند.

دانلود رایگان کتاب

چهار گام به سوی بخشش و گذشت ebook
دانلود رایگان کتاب چهار گام به سوی بخشش و گذشت

چهار گام به سوی بخشش و گذشت PDF

چهار گامه ی بخشش

یک راه نیرومند برای آزادی، خوشحالی و موفقیت.

ولیم فرگس مارتین

ISBN: 978-1-942574-38-5